پویا

پویا

موضوع:فرهنگی؛ادبی؛اجتماعی؛طنزوآموزشی (به زبانی عمومی وبرای استفاده همه قشرها)
پویا

پویا

موضوع:فرهنگی؛ادبی؛اجتماعی؛طنزوآموزشی (به زبانی عمومی وبرای استفاده همه قشرها)

پ ن پ تصویری

داشتیم تو خیابون قدم می زدیم که یهو صداى ترمز شدیدى اومد و دو تا پا که یکى عمودى یکى افقى رو هوا بود... خلاصه ملت جمع شدن بالای سر طرف، که در این هنگام راننده پیاده شد و در کمال خونسردى گفت: آقا چیزیتون شد؟
یارو هم با همون وضع و صورت خونى مالى در حالی که به سختى نفس می کشید گفت: پـَـ نه پَــ، خودمو انداختم زمین از داور پنالتى بگیرم!
راننده گفت: نمکدون! منظورم ای
نه که می خواى زنگ بزنم اورژانس؟
یارو گفت: پـَـ نه پَــ، زنگ بزن برنامه نود، عادل اینا کارشناسى کنن صحنه پنالتى بود یا نه!
 


تو آشپزخونه استکان و قندون از دستم افتاد شکست با صدای خفن. مامان اومده می گه چیزی شکوندی؟
پـَـ نه پَــ، شیشه نازک تنهایی دلم بود منتها صداش رو گذاشتم رو اکو حال کنین!
 


کله صبحی رفیقم می‌خواست بیاد درس بخونیم، بهش زنگ زدم گفتم دوتا نون هم بگیر بیار.
گفت واسه صبحونه؟
پـَـ نه پَــ، واسه ذخیره سازی تو روزای سخت زمستون!
 


 


تو هواپیما نشستم دارم دعا می‌خونم بغل دستیم می‌گه دعا می‌کنی سالم برسی؟
پـَـ نه پ َــ، دوست دارم صحنه سقوط هواپیما رو از نزدیک ببینم دعا می‌کنم سقوط کنیم!
 


زنه شکمش اومده جلو، رفیق ما می پرسه این خانم حامله است؟
پـَـ نه پَــ، این زن آقا گرگه ‌است، شنگول رو خودش خورده، منگول رو داده به شوهرش!
 


دم دستشویی عمومی ایستاده ام تا نفر قبلی بیاد بیرون، اومده بیرون، می بینه دارم پیچ و تاب می خورم می گه دستشویی داری؟
پـَـ نه پَــ، دارم با صدای موزیکی که نواختی تمرین رقص عربی می کنم!
 

 


شمع های ماشینم سوخته، رفتم تعمیرگاه...
می پرسه عوضشون کنم؟ پـَـ نه پَــ، فوتشون کن تا صد سال زنده باشی!
 


زنگ زدیم 110 می گم آقا این جا دزد اومده، ما گرفتیمش لطفاً کسی رو بفرستید. می پرسه می خواهید ازش شکایت کنید؟
پـَـ نه پَــ، زنگ زدیم بگیم وسیله همراش نیست شما تا یه جایی برسونیدش، تو خیابون نمونه این موقع شب!
 

 
 

به مامانم می گم: فکر کنم دیگه وقتشه از تنهایی در بیام، هر چی باشه بیست و شش سالمه مامان... می گه: یعنی زن می خوای پدرسوخته؟
می گم پـَـ نه پَــ، یه داداش توپول موپول می خواستم روم نمی شه به بابا بگم.
 


رفتم آسایشگاه برای دیدن سالمندان. مسئول اونجا می گه: اومدی عیادت؟
پـَـ نه پَــ، اومدم 2 تا از این پیرمردها رو ببرم بزرگ کنم!
 


هفته پیش مریض شدم، رفتم آمپول بزنم... آمپولا رو دادم به پرستاره... می گه آمپول بزنم؟
پـَـ نه پَــ، توش آب پر کن تفنگ بازی کنیم!
 


نفس نفس زنون خودم رو رسوندم به اتوبوس. راننده می گه: می خوای سوار شی؟
میگم پـَـ نه پَــ، اومدم سفر خوشی رو براتون آرزو کنم!

 

شماباهوش تریدیاغضنفر؟

لطفا علاوه برخواندن پاسخ های غضنفرشما نیزبه سئوالات پاسخ دهید.

  غضنفردر یک تست هوش دردانشگاه که جایزه یک میلیون دلاری براش تعیین شده شرکت کرد
 
سوالات این مسابقه به شرح زیر بود

جنگ 100 ساله چند سال طول آشید؟ الف- 116 سال   ب- 99 سال  ج- 100 سال   د- 150 سال
غضنفر از این سوال بدون دادن جواب عبور کرد


 
 
کلاه پانامایی در کدام کشور ساخته میشود؟  الف-برزیل   ب-شیلی    ج-پاناما   د-اکوادور
غضنفراز دانش اموزان دانشگاه برای جواب دادن کمک خواست



مردم روسیه در کدام ماه انقلاب اکتبر را جشن میگیرند؟  الف-ژانویه   ب-سپتامبر    ج-اکتبر    د-نوامبر
غضنفر از خدا کمک خواست
 
کدام یک از این اسامی اسم کوچک شاه جورج پنجم بود؟ الف-ادر    ب-البرت    ج-جورج    د-مانویل
غضنفر این سوال رو با پرتاب سکه جواب داد
 
 

نام اصلی جزایر قناری واقع در اقیانوس ارام از چه منبعی گرفته شده است؟ الف-قناری   ب-کانگرو   ج-توله سگ   د-موش صحرایی

غضنفر از خیر یک میلیون دلار گذشت
 
 


جواب سؤالات در پایین
 .
.
.
.
.
.

اگر شما فکر میکنید که از غضنفر باهوشتر هستید و به هوش او میخندید پس لطفا به جواب صحیح سؤالات در زیر توجه کنید
 

جنگهای صد ساله از سال 1337 تا 1453 به مدت 116 سال طول کشید
 
کلاه پانامایی در کشور اکوادور ساخته میشود
 
انقلاب اکتبر روسیه در ماه نوامبر جشن گرفته میشود    

نام کوچک شاه جورج البرت بود (در 1936 او نام کوچک خود را تغییر داد)

توله سگ در زبان اسپانیایی INSULARIA CANARIA  که در فارسی به معنی جزایر توله سگها است

هرگز به غضنفر نخندید