پویا

پویا

موضوع:فرهنگی؛ادبی؛اجتماعی؛طنزوآموزشی (به زبانی عمومی وبرای استفاده همه قشرها)
پویا

پویا

موضوع:فرهنگی؛ادبی؛اجتماعی؛طنزوآموزشی (به زبانی عمومی وبرای استفاده همه قشرها)

ملاقات ابلیس با موسى (ع )

رسول خدا(ص ) فرمود: موسى (ع ) در مکانى نشسته بود، ناگاه شیطان که کلاه دراز و رنگارنگى بر سر داشت ، نزد موسى (ع ) آمد و (به عنوان احترام موسى ) کلاهش را از سرش برداشت و در برابر موسى (ع ) ایستاد و سلام کرد، و بین آن دو چنین گفتگو شد:

موسى : تو کیستى ؟
ابلیس : من شیطان هستم .
موسى : ابلیس تو هستى ، خدا تو را دربدر و آواره کند؟
ابلیس : من نزد تو آمده ام تا به خاطر مقامى که در پیشگاه خدا دارى به تو سلام کنم .
موسى : این کلاه چیست که بر سر دارى ؟
ابلیس : با (رنگها و زرق و برق ) این کلاه دل مردم را مى ربایم .
موسى : به من از گناهى خبر بده که هر گاه انسان مرتکب آن گردد، تو بر او مسلط گردى .
ابلیس گفت : اذا اعجبة نفسه ، و استکثر عمله و صغر فى عینه ذنبه .
در سه مورد بر انسان مسلط مى شوم : 1 هنگامى که او از خود راضى شود (و اعمال خود را بپسندد و خودبین باشد؛ 2 هنگامى که او عملش را زیاد تصور کند؛ 3 هنگامى که او گناهش را کوچک بشمرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد